printlogo

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت : از امروز سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث به طور کامل قطع می شود.
کد خبر : 12134
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1395 11:11:00

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت : از امروز سهمیه سوخت خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث به طور کامل قطع می شود.

سید مهدی پیغمبرزاده افزود : سهمیه سوخت خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث براساس هماهنگی های صورت گرفته با نهادهای اجرایی از امروز غیرفعال می‌شود.

وی گفت : خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از ششم خردادماه پیام هشدار را در زمان سوختگیری در جایگاه ها را دریافت کرده‌اند، بنابراین زمان کافی برای رفع مشکل بیمه خود داشته‌اند. 

وی مبنای این تصمیم‌گیری مصوبات سال‌های گذشته دولت اعلام کرد و اظهار داشت : علاوه بر مصوبات دولت، نمایندگان مجلس نیز در قانون بیمه شخص ثالث که اخیرا مصوب شد، ستاد مدیریت سوخت را مکلف کردند تا از صدور کارت سوخت برای خودروهای فاقد بیمه ثالث جلوگیری نمایند.

وی تصریح کرد : مالکانی که خودروهای آنها فاقد بیمه شخص ثالث هستند در صورتی که بیمه خودروی خود را تمدید نکنند، سهمیه سوخت این خودروها قطع خواهد شد.

وی در خصوص خودروهایی که به اشتباه در فهرست هشدار قرار گرفته‌اند، گفت:  خودروهایی که بیمه دارند اما پیام هشدار قطع دریافت کرده‌اند، می‌توانند با به همراه داشتن بیمه نامه و کارت خودرو به دفتر پلیس +10 مراجعه و از فهرست خارج شوند.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خاطر نشان کرد : در این مدت 53 هزار خودرو در فهرست دریافت پیام هشدار قطع سوخت قرار گرفتند و از اول خردادماه در جایگاه های سوخت هنگام سوختگیری این پیام را مشاهده کردند.

پیغمبر زاده یاد اورشد : مطابق قانون، خودروی فاقد بیمه، اجازه تردد نداشته و هیچگونه خدماتی نیز به آن تعلق نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد : البته با توجه به تصمیمات اتخاذ شده پس از رفع مشکل بیمه‌ شخص ثالث به سرعت کارت سوخت این خودروها فعال می‌شود و مالکان مجددا مجاز به دریافت سوخت از طریق کارت ها خواهند بود.

 

منبع: خبرخودرو