printlogo

نسخه ای تمام برقی از ب ام و سری 3 به خط تولید این خودرو اضافه خواهد شد.
کد خبر : 12034
تاریخ انتشار : 26 تیر 1395 14:07:00

نسخه ای تمام برقی از ب ام و سری 3 به خط تولید این خودرو اضافه خواهد شد.

نسل بعدی ب ام و سری 3 طی 18 ماه آینده رونمایی شده و نسخه ای تمام برقی از آن نیز در دست ساخت است تا با مدل 3 تسلا رقابت کند. این سدان لوکس محبوب از فیبر کربنی سبک و طیف جدیدی از موتورهای سه، چهار و شش سیلندر بهره می برد تا در این کلاس شلوغی همچنان رقابت کند. البته نسخه تمام برقی این خودرو همه چیز را جذاب تر خواهد کرد.

ب ام و طی سال های اخیر با زیر برند i خود تمرکز زیادی بر سیستم های برق رسانی داشته و بخش اعظمی از این تکنولوژی اکنون به صورت نیرومحرکه های هیبریدی شارژی در خط تولید این خودروساز به کار می رود.

این خودروساز به منظور کاهش وزن نسل بعدی ب ام و سری 3 از ساختاری کاملا جدید استفاده خواهد کرد که Cluster Architecture یا به اختصار CLAR نامیده می شود. بهره گیری از فیبر کربنی برای اولین بار در ب ام و سری 7 اعلام شد و اکنون در سری 3 نیز به کار خواهد رفت.

سری 3 تمام برقی که احتمالا نشان eDrive می گیرد از بسته باطری 90 کیلووات ساعتی بهره خواهد برد که در این صورت می تواند با مدل S کنونی تسلا نیز رقابت کند. اما شاید این خودرو تا سال 2020 عرضه نشود که همین امر زمانی سه ساله به تسلا می دهد که در صورت آغاز تولید مدل 3 از سال 2017 پیشروی بازار باشد.

 

منبع: خبرخودرو