printlogo

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات با اشاره به افزایش ورود قطعات بی کیفیت به کشور گفت : متاسفانه هم اکنون عمده قطعات بی کیفیت از مبادی اصلی وارد می شوند و عملا ممنوعیتی در واردات قطعات بی کیفیت به کشور وجود ندارد.
کد خبر : 11884
تاریخ انتشار : 08 تیر 1395 15:38:00

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات با اشاره به افزایش ورود قطعات بی کیفیت به کشور گفت : متاسفانه هم اکنون عمده قطعات بی کیفیت از مبادی اصلی  وارد می شوند و عملا ممنوعیتی در واردات قطعات بی کیفیت به کشور وجود ندارد.

سید مهدی کاظمی با انتقاد از عدم همکاری دستگاهها و سازمان های نظارتی در جریان واردات قطعات اظهار داشت : متاسفانه  سازمان استاندارد و گمرک همکاری لازم جهت ممنوعیت ورود قطعات بی کیفیت به بازار را ندارند .

وی با اشاره به اینکه همواره قاچاق قطعات از مبادی غیر رسمی صورت می گیرد تصریح کرد : البته در دو سه ماه گذشته هیچ اتفاقی جدبدی در خصوص ورود قطعات قاچاق و بی کیفیتی رخ نداده است که بخواهیم امروز بابت آن نگرانی داشته و یا گله مند باشیم و همچنان روند قبلی ورود قطعات بی کیفیت به کشور ادامه دارد و بخش زیادی از قطعات از مبادی رسمی وارد می شوند.

وی خاطر نشان کرد : انجمن صنفی لوازم یدکی از مسئولان درخواست می کند در صورتی می خواهند از ورود قطعات بی کیفیت به کشور جلوگیری شود با کارشناسان اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل همکاری نمایند تا با نظارت کارشناسان اتحادیه شاهد توقف ورود قطعات بی کیفیت به کشور باشیم. 

وی تاکید کرد : اتحادیه 100 درصد آمادگی دارد تا این مساله را برعهده بگیرد اما متاسفانه با وجود اینکه چند سالی است که این پیشنهاد به سازمان استاندارد و گمرک مطرح شده تاکنون یکبار هم پاسخ درستی به اتحادیه ارائه نشده است.

وی گفت : هر زمان که قول همکاری با اتحادیه داده شود اتحادیه نیز می تواند متعهد شود که ورود قطعات بی کیفیت به کشور متوقف خواهد شد.

وی اظهار داشت : متاسفانه بخش مهمی از قطعات بی کیفیت با کسب مجوز از استاندارد و از گمرکات رسمی وارد می شود و به هیچ عنوان قطعات بی کیفیت به صورت قاچاق وارد نمی شوند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات گفت : ادامه سیر ورود قطعات بی کیفیت از مبادی قانونی به کشور قطعا به ضرر تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

کاظمی افزود : امروز تولیدکنندگان داخلی از ظرفیت و توان و دانش لازم برای تولید کلیه قطعات یدکی در کشور برخودارند اما متاسفانه وجود برخی از مشکلات مانند نبود سرمایه کافی و موانع قانونی و مشکلات کارگری  مانع از فعالیت گسترده آنها در این حوزه شده است.

وی گفت : در صورتی که دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت نکند ضربه سنگینی به تولید و ارز کشور وارد خواهد شد.

 

منبع: خبرخودرو