printlogo

رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت : با آغاز به کار شرکت مشترک ایران خودرو و پژو قطعا زمینه همکاری ها در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بیشتر خواهد شد .
کد خبر : 11881
تاریخ انتشار : 08 تیر 1395 15:35:00

رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت : با آغاز به کار شرکت مشترک ایران خودرو و پژو قطعا زمینه همکاری ها در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بیشتر خواهد شد .

ابوالقاسم آروند با اشاره به نقش همکاری های مشترک خودروسازان در اوضاع کنونی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور افزود : البته دستیابی به نتایج مثبت این همکاری ها نیازمند فرصتی است تا آثار آن بر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور مشخص شود.

وی همچنین به طرح پیوست اخیر وزارت صنعت و معدن در خصوص حضور قطعه سازان در قردادهای خودرویی اشاره کرد و اظهار داشت : خوشبختانه به جهت شروط وزارت صنعت و معدن در خصوص قراردادهای جدید خودرویی قرار است در جریان این همکاری های جدید ، تولبدات مشترک با حداقل 40 درصد ساخت داخل صورت گیرد که این تبعا می تواند گامی مهم جهت حضور موثر تر قطعه سازان در قراردادهای و تولیدات مشترک باشد.

وی تاکید کرد : البته این مساله بستگی به حمایت های دولت در این راستا دارد خوشبختانه در حال حاضر گام اول در این همکاری ها حضور قطعه سازان داخلی در جریان همکاری های جدید ، از شروط بسیار خوب بوده است.

وی گفت : قطعا گسترش این همکاری ها و حضور قطعه سازان در زنجیره تامین محصولات جدید مشترک می تواند در ارتقاء قطعه سازان داخلی نقش موثری داشته باشد.

عضو انجمن قطعه سازان با توجه به همکاری مشترک دو شرکت ایران خودرو و پژو درقالب شرکتی مشترک اظهار داشت :  تاکنون چنین حرکتهایی در صنعت خودرو ایران صورت نگرفته است از این رو باید منتظر نتایج این همکاری ها بود.

آروند همچنین به موضوع مشکلات اقتصادی در بخش تولیدی و صنعتی ایران پرداخت و اظهار داشت : در هیچ کشور صنعتی در دنیا تا این میزان بخش های تولیدی با مشکلات اقتصادی مواجه نیستند از این رو برای همکاری بهتر بخش های صنعتی و تولیدی با شرکتهای خارجی باید ابتدا موانع موجود در این راستا برطرف شود.

وی در ادامه به مشکلات قطعه سازان و ضرورت به روز رسانی خطوط تولید در این صنعت اشاره کرد و گفت : امروز قطعه سازان داخلی باید نسبت به بازسازی و نوسازی در حوزه ماشین آلات و تجهیزات تولید اقدام نمایند و این مساله محقق نمی شود مگر اینکه هزینه های بانکی در ایران کاهش یابد.

 

منبع: خبرخودرو