printlogo

مینی به تازگی یک خودروی برقی خودران را در لندن معرفی کرده است.
کد خبر : 11800
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1395 13:15:00

مینی به تازگی یک خودروی برقی خودران را در لندن معرفی کرده است.

مینی ویژن نکست 100 کانسپت می تواند به طور خودکار مسافران را سوار کند. کاربران این خودرو می توانند رنگ آن را به سلیقه خود عوض کنند. مینی در هنگام معرفی این خودرو در لندن اعلام کرد این مدل بدون دخالت انسان پارک و شارژ می شود.

یان رابرتسون، مدیر فروش بی ام و گفت: "این خودرو میلیون ها مشتری جدید را جذب می کند که واقعا در پی داشتن خودرویی پرمیوم هستند اما شاید قادر به پرداخت هزینه آن نیستند و یا در شهری زندگی می کنند که نمی توان چنین خودرویی را در آن پارک کرد.

رابرتسون هم چنین اظهار داشت بازار حمل و نقل زمینی که شامل اتوبوس ها، تاکسی ها و راه آهن می شود ارزشی در حدود 10 تریلیون دلار دارد. مینی و شرکت مالک آن بی ام و، سرمایه گذاری بیش تری در بازار حمل و نقل شهری می کنند که گمان می رود طی دهه های آینده رشد کند.

ب ام و این مدل مینی را به همراه یک رولز رویس سبک کوپه خودران کانسپت معرفی کرد. این رولز رویس که طولی حدود 6 متر دارد از کمک الکترونیکی هوشمندی بهره می برد که Eleanor نامیده شده و شبیه به Siri اپل است. سقفی که به همراه درهای عقب این خودرو باز می شود اجازه می دهد مسافران ایستاده و از خودرو خارج شوند.