printlogo

هر چند بازار خودرو هر ساله در ماه مبارک رمضان با افت تقاضا مواجه می شود اما بازار امسال کمی با سالهای قبل متفاوت است.
کد خبر : 11782
تاریخ انتشار : 30 خرداد 1395 14:01:00

هر چند بازار خودرو هر ساله در ماه مبارک رمضان با افت تقاضا مواجه می شود اما بازار امسال کمی با سالهای قبل متفاوت است اینکه در سالهای قبل بازار خودرو پیش از ورود به ماه مبارک رمضان اوضاع نسبتا خوبی داشت و پس از تحرکی که بازار تجربه می کرد در ماه رمضان با افت فروش مواجه می گردید در حالی که بازار خودرو از ابتدای سال با افت شدید تقاضا و عملا رکود روبرو بود چنانچه با آغاز ماه رمضان رکود و افت تقاضا بیشتر گردید به صوری که بررسی بازار این روزها خودرو حکایت از تاثیر افت شدید تقاضا بر قیمت ها دارد.

یکی از فعالان بازار خودرو گفت: بازار خرید و فروش خودروهای داخلی در روزهای اخیر ضمن تشدید رکود در معاملات با افت قیمت نیز روبرو شده است.

محمدی نیکخواه افزود :  در چند روز گذشته قیمت بسیاری از خودروهای داخلی مانند پژو پارس سال، تندر 90 ای 2 ایران خودرو ،پژو 206 وی 8 ، دنا ، پژو 206 تیپ 2 ، ساندرو اتوماتیک حدود 200 تا 500 هزار تومان کاهش قیمت را داشته اند.

وی علت  اصلی افت قیمت ها را کاهش تقاضا در ماه مبارک رمضان دانست و گفت : تداوم جریان رکود بازار معاملات خودرو در ماه رمضان و افت شدید تقاضا ، بازار قیمت خودرو  را متاثر کرده و کاهش چند صد هزار تومانی را در قیمت برخی از خودروها را موجب شده است.

وی در ادامه با توجه به مجوز شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت برخی از خودروها اظهار داشت : از ابتدای تیرماه نیز قیمت برخی از خودروها مانند مزدا 3 تیپ 4 که این روزها با کاهش قیمت در بازار مواجه شدند به طور رسمی افزایش قیمت خواهد داشت و با افزایش حدود 4 درصدی ، قیمت آن به 112 میلیون تومان خواهد رسید.

این فعال بازار خودرو همچنین با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودروهای وارداتی گفت : هر چند رکود در بازار معاملات خودروهای وارداتی در ماه رمضان افزایش داشته اما طی این مدت  قیمت برخی از خودروهای پرفروش وارداتی در بازار افزایش یک تا دو درصدی را داشته است.

نیکخواه همچنین با اشاره به آینده مبهم بازار خودرو در سال جاری تصریح کرد : امید چندانی به بازگشت روزهای خوش در بازار خودرو وجود ندارد و پیش بینی می شود تا پایان امسال همین شرایط بر بازار خودرو حاکم باشد.