printlogo

جنرال موتورز تصمیم دارد به زودی خط تولید برخی از پیکاپ های کوچکش را از سیلائوی مکزیک به تاسیسات واقع در امریکا بازگرداند.
کد خبر : 11706
تاریخ انتشار : 13 خرداد 1395 12:17:00

جنرال موتورز تصمیم دارد به زودی خط تولید برخی از پیکاپ های کوچکش را از سیلائوی مکزیک به تاسیسات واقع در امریکا بازگرداند. 

انتقال بسیاری از خطوط تولید جی ام به خارج از مرزهای ایالات متحده این شرکت را تحت فشار قرار داده است. در واقع منتقدین عقیده دارند جی ام با این کار در حالی فرصت های شغلی امریکایی ها را به بهانه کاهش هزینه ها فدا می کند که این خودروهای کوچک سوددهی چندانی هم ندارند. حالا به نظر میرسد که جی ام به دنبال معکوس کردن این رویه است. 

جی ام اعلام کرد: در خارج کردن این خودروها از مکزیک مشتریان ما را از تولید محصولاتشان در ایالات متحده مطمئن می کند و در عین حال فضای مناسبی را برای تاسیسات سیلائو فراهم می کند تا محصولاتی با تقاضای جهانی را تولید و صادر کند. لذا قرار است از این پس تولید شورولت سیلورادو و جی ام سی سیرا در تاسیسات فلینت میشیگان صورت پذیرد. 

افزایش تقاضای خودروهای فوق باعث شده تا اتحادیه کاری درخواست افزایش نوبت های کاری کند و از اعضایش بخواهد که حتی در روزهای تعطیل هفته درسر کار خود حاضر شوند. البته افزایش تولید در تاسیسات امریکایی که تنها سال گذشته 877 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری شد امر عجیبی نیست.