printlogo

بازار بی تحرک خودرو کم کم به دغدغه شرکت های خودروساز و مهم تر از آن فعالان بازار خودرو تبدیل شده است چنانچه روزی نیست که به دلیل رکود طولانی مدت بازار و از سویی دریافت مالیات های سنگین نمایشگاهی اقدام به تعطیلی نکند.
کد خبر : 11501
تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1395 13:48:00

بازار بی تحرک خودرو کم کم به دغدغه شرکت های خودروساز و مهم تر از آن فعالان بازار خودرو تبدیل شده است چنانچه روزی نیست که به دلیل رکود طولانی مدت بازار و از سویی دریافت مالیات های سنگین نمایشگاهی اقدام به تعطیلی نکند. حال به دلیل وضع موجود در بازار معاملات خودرویی سوالی که ذهن بسیاری از فعالان مشغول نموده که تا چه زمان باید منتظر تغییر اوضاع بازار و بازگشت رونق به این بازار بود ؟ آیا امیدواری به روزهای آینده می تواند مانع از توقف فعالیت سایر نمایشگا داران خودرو شود ؟!

در فصلی که انتظار می رفت بازار خودرو به تدریج تغییر جهت داده و با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان و آغاز تعطیلات تابستانی همچون دیگر سالها با جنب و جوشی دیگر مواجه شود به گفته یکی از فعالان بازار خودرو همچنان با رکود جدی همراه است رکودی که به گفته وی از ابتدای امسال منجر به تعطیلی بیش از 50 نمایشگاه دار اتومبیل شده است.

غلامحسین قاسمیان عضو اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تهران در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به تاثیر رکود و دریافت مالیات های سنگین بر وضعیت نمایشگاه داران گفت : از ابتدای امسال نزدیک به 51 نمایشگاه اتومبیل با مراجعه به اتحادیه خواهان تعطیلی و تغییر پروانه کسب شدند.

وی اظهار داشت : متاسفانه حرف و حدیث های مطرح در خصوص آزادسازی قیمت خودرو اقدام شورای رقابت در خروج دو قیمت از لیست قیمت گذاری نیز تغییری در اوضاع بازار و قیمت ها نداشته است .

وی تصریح کرد : در حال حاضر قیمت خودرو در بازار خودروهای داخلی و وارداتی تثبت شده است و طی روزها و هفته ای اخیر شاهد هیچ گونه نوسان قیمتی در بازار خودرو نبوده ایم.

وی با اشاره به امیدواری فعالان بازار به بازگشت رونق به بازار خودرو ، خاطر نشان کرد : البته با نزدیک شده به ماه مبارک رمضان ، مسلما بازار خودرو شرایط گذشته را داشته و بلکه با رکود بیشتری روبرو خواهد شد اما انتظار می رود با اتمام ماه مبارک رمضان و تعطیلات تابستانی کم کم رونق به بازار خودرو باز گردد.