printlogo

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور از تردد 60 هزار دستگاه کامیون اضافه بر ظرفیت در ناوگان حمل و نقل بار در کشور خبر داد و گفت : در صورتی که این تعداد کامیون اضافه بر ظرفیت در ناوگان ، اسقاط و از چرخه ناوگان حمل و نقل کشور خارج شوند تعادل در حمل و نقل بار ایجاد خواهد شد.
کد خبر : 11425
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1395 15:29:00

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور از تردد 60 هزار دستگاه کامیون اضافه بر ظرفیت در ناوگان حمل و نقل بار در کشور خبر داد و گفت : در صورتی که این  تعداد کامیون اضافه بر ظرفیت در ناوگان ، اسقاط و از چرخه ناوگان حمل و نقل کشور خارج شوند تعادل در حمل و نقل بار ایجاد خواهد شد.

محمد خان بلوکی با اشاره اینکه از در سال گذشته تنها 100 دستگاه کامیون فرسوده از رده خارج شده است ،افزود : بر اساس برنامه دولت تا پایان سال گذشته باید حداقل 10 هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی می گردید.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات نوسازی توسط سازمان راهداری گفت : متاسفانه بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات ماههاست درگیر دریافت تسهیلات بانکی هستند  چنانچه افرادی که خودروهایشان را از اسقاط و از رده خارج کردند  به دلیل مشکلات دریاقت تسهیلات مدت زیادی است که با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از 65 هزار دستگاه کامیون قابل اسقاط در ناوگان حمل و نقل بار گفت : با تسهیلات اختصاص یافته توسط سازمان راهداری انتظار می رفت جریان نوسازی ناوگان حمل و نقل بار سرعت گیرد اما متاسفانه بهانه بی مورد توسط برخی از شعبات بانک ها موانع زیادی را برای متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی ایجاد کرد.

وی همچنین به تفاهم نامه سازمان راهداری و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اشاره کرد و افزود : بر اساس تفاهم نامه ای که میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سال گذشته به امضاء رسید مقرر گردید تا 65 هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده نوسازی شوند .

رئیس اتحادیه حمل و نقل بار کشور با توجه به مصرف بالای سوخت کامیون های فرسوده گفت : در حالی که میزان مصرف گازوئیل کامیون های فرسوده، حداقل 70 لیتر در هر 100 کیلومتر است، این رقم در کامیون های جدید 35 لیتر در هر صد کیلومتر است که با توجه به نقشی که خروج کامیون های فرسوده در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی دارند خروج و جایگزینی این کامیون نیازمند اقدام سریع دولت است.

خان بلوکی افزود : در صورتی که وزارت نفت به تعهدات خود عمل نمایند انتظار می رود امسال شاهد جریان خوبی در نوسازی ناوگان حمل و نقل بار در کشور باشیم.

وی با توجه به پیش بینی ها مبنی بر آغاز اسقاط کامیون های فرسوده از اواخر اردیبهشت ماه گفت : تاکنون در این راستا حرکتی صورت نگرفته است.

 

منبع: خبرخودرو