printlogo

نشست شورای معاونین و مدیران شهرداری منطقه 18 تهران با حضور شهردار منطقه، قائم مقام، معاونان، شهرداران نواحی و روئسای ادارات برگزار شد.
کد خبر : 11398
تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1395 13:46:00

نشست شورای معاونین و مدیران شهرداری منطقه 18 تهران با حضور شهردار منطقه، قائم مقام، معاونان، شهرداران نواحی و روئسای ادارات برگزار شد.

بررسی وضعیت ترافیکی بزرگراه آزادگان یکی از دستورجلسات اصلی این نشست دوساعته بود.

دکتر مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 18 در حاشیه این نشست از افزایش ایمنی بزرگراه آزادگان طی ماه های اخیر خبر داد و گفت: اقدامات بسیار مؤثر و مفیدی در جهت افزایش ایمنی بزرگراه آزادگان در دستور کار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد. این اقدامات باعث شده تا از ابتدای سال جاری تاکنون در 12 کیلومتر طول این بزرگراه در منطقه 18 هیچ تصادف منجر به فوت نداشته باشیم، ضمن اینکه میزان تصادف های دیگر نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

شهردار منطقه 18 با اعلام اینکه اتمام نصب تابلوهای نشانگر مسیر در طول بزرگراه آزادگان به پایان رسیده افزود:این تابلوها در دو بخش و در مسافت های 300 و 150 متری خروجی ها نصب شده و به خوبی راننده ها را برای تعیین مسیر هدایت می کند. در بخش بعدی البته قرار است جهت دستیابی به دیگر شهرها مانند سمنان، مشهد، ساوه و قم نیز در بزرگراه نصب تا وضعیت تابلوهای نشانگر مسیر به صورت کامل اجرایی شده باشد.

دکتر سلیمی نصب دوربینهای کنترل سرعت را در بخش تندرو بزرگراه آزادگان یکی از دلایل کاهش تصادفات دانست و خاطرنشان کرد: نصب دوربین ها در بخش تندرو پیش از این به اتمام رسیده بودو پس از برگزاری  مناقصه نصب دوربین های کنترل سرعت در بخش کندرو ،عملیات اجرایی آن هم تا یک ماه آینده خاتمه می یابد. در حال حاضر و با همیاری پلیس راهور، 13 نقطه از مسیر کندرو برای جانمایی این دوربینها مشخص شده و پس از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی آن به سرعت پیگیری می شود.

وی با بیای اینکه وضعیت نوردربزرگراه آزادگان درآینده نزدیک بسیار بهتر از شرایط کنونی خواهد شد ادامه داد: در طول مسیر بزرگراه آزادگان درمنطقه 18 طرح جانمایی 280پایه چراغ به تصویب رسیده و تاکنون کار 190 پایه آن نهایی شده است. در تلاش هستیم تا با افزایش تعداد پایه چراغ ها میزان نور را در سطح بزرگراه آزادگان افزایش دهیم و تا یکی دیگر از عوامل بروز تصادفات نیز از بین برود.

شهردار منطقه 18 بررسی وضعیت کامیونهای حامل بار در بزرگراه آزادگان را یکی دیگر از اهداف مدیریت شهری در سال جاری خواند و گفت: در حال حاضر دو منطقه در سطح شهر تهران به صورت پایلوت این موضوع را پیگیری می کنند. در منطقه 12 بحث وانت بارها و درمنطقه 18موضوع کامیونهای حامل باربرای حرکت استاندارد آنها بر اساس وزن قانونی دنبال می شود، چرا که کامیونهایی که بیش ازحدمجازبارحمل کنند به مرور به کفپوش آسفالت بزرگراه آسیب و به همین دلیل، باید با این متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.

دکتر سلیمی کاهش بارترافیک دربزرگراه آزادگان راازدیگراهداف مهم درسالجاری برشمرد و یادآور شد: برای تحقق این امرسه نقطه گلوگاهی دربزرگراه آزادگان شناسایی شده است. طرح مصوب یکی از این نقاط برای اجرا اخذ شده و درحال مذاکره برای اخذمجوز دو نقطه دیگرهستیم. همچنین طبق تعاملی که باپلیس راهورداشته ایم،دو جایگاه ویژه پلیس در سطح بزرگراه مستقر شده است تا شاهد نظم و امنیت بیشتر در این معبر مهم شهری باشیم.

شهردار منطقه 18 از اجرای کامل نصب نرده ها و گاردریل در عرض بزرگراه آزادگان خبرداد و گفت: بخش قابل توجهی از این امر انجام شده تا از تردد افراد پیاده از عرض بزرگراه جلوگیری به عمل آید. روشنایی پلها و آماده سازی پل ویژه عبور موتورسیکلت نیز انجام شده و تردد آنها از عرض پلها بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است.

 

منبع: خبرخودرو