printlogo

بیش از 50 هزار نفر از رانندگان وانت بار که شرایط لازم بیمه شدن را دارند همچنان درانتظار تخصیص بودجه دولت در این خصوص هستند .
کد خبر : 11374
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1395 14:36:00

بیش از 50 هزار نفر از رانندگان وانت بار که شرایط لازم بیمه شدن را دارند همچنان درانتظار تخصیص بودجه دولت در این خصوص هستند .

محمد محمودی تعداد رانندگان وانت بارها را در سراسر کشور 400 هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد فقط 57 هزار نفر از طریق تعاونی های سراسر کشور بیمه شده اند .50 هزار راننده وانت بار بیمه نیستند

وی گفت: مابقی یا سنشان بالاتر از 50 سال است و یا از طریق شهرداری ها و سایر بخش های خصوصی و عمومی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند .

محمودی با تاکید بر اینکه رانندگان تعداد زیادی از وانت بارهای فعال در کشور بین 50 تا 60 سال سن دارند داشتن سن کمتر از 50 سال را از شرایط لازم برای پوشش بیمه ای دانست .

وی با اشاره به اینکه وانت بارها از اقشار ضعیف جامعه هستند از دولت خواست برای پوشش بیمه ای انان بودجه مورد نیاز را تخصیص دهد .

محمودی سهمی که دولت باید برای پوشش بیمه ای رانندگان وانت بار بپردازد ماهانه 110 هزار تومان اعلام کرد و افزود : به همین میزان نیز رانندگان وانت باید بپردازند .

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های وانت بار کشور همچنین به بخشنامه ای که سازمان تامین اجتماعی برای پوشش بیمه ای انفرادی رانندگان وانت بار صادر کرده است اشاره کرد و گفت : با وجود نامه نگاری هایی که از طریق وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اصل 90 نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای لغو این بخشنامه انجام شده است اما همچنان این سازمان از اجرای دستورات دستگاه های بالادستی سرباز می زند و از قانون تمکین نمی کند .

وی با اشاره به اینکه دادستان شعبه هفتم تهران از سازمان تامین اجتماعی خواسته است فقط رانندگان تاکسی و وانت بارهای تهرانی را بصورت انفرادی بیمه کند افزود : سازمان تامین اجتماعی متاسفانه پا را فراتر گذاشته و هم اکنون این رویه را در سراسر کشور اجرایی کرده است .

محمودی تاکید کرد : براساس قانون همه رانندگان تاکسی و وانت بارها در سراسر کشور باید در قالب تعاونی ها بیمه شوند و سازمان تامین اجتماعی باید از این رویه تبعیت کند .

 

منبع: خبرخودرو