printlogo

مدیر طراحی بدنه مرسدس بنز، Robert Lesnik اظهار داشت: "به نظر من امروزه زمان خوبی برای طراح بودن است چرا که تمام دنیا در حال تغییر است و سرعت این تغییر فوق العاده است."
کد خبر : 11065
تاریخ انتشار : 18 فروردین 1395 12:37:00

مدیر طراحی بدنه مرسدس بنز، Robert Lesnik اظهار داشت: "به نظر من امروزه زمان خوبی برای طراح بودن است چرا که تمام دنیا در حال تغییر است و سرعت این تغییر فوق العاده است."

Lesnik در حاشیه نمایشگاه خودروی نیویورک طی مصاحبه ای اطلاعاتی از استودیوهای این خودروساز آلمانی و طراحی خودرو در آینده ارائه داد.

به گفته Lesnik، به طور کلی گرایش این صنعت به سمت دیجیتال سازی و شتاب گیری برای خودروهای خودران است. وی گفت: "اگر کاری را برای 10 نسل انجام دهید با همه چیز آن آشنایی دارید و ما نیز چنین هستیم." اما در آینده خودروهای خودران طراحان را مجبور خواهند کرد تا فکر خود را در مورد ظاهر و عملکرد خودروها کاملا تغییر دهند.

وی اظهار داشت خودروهای سنتی به طور کلی تغییر خواهند کرد. خودروهای کنونی دارای فضاهای کاملا مشخص شده هستند که شامل فضایی برای نیرومحرکه، سرنشینان و فضایی مجزا برای بار است. زمانی که هدایت خودران به تحقق بپیوندد، قطعات سیستم نیرومحرکه کوچک تر می شوند و در نتیجه فضای داخلی بدون تغییر در ابعاد بدنه، بیش تر خواهد شد.

به نظر می رسد زمان زیادی تا اعمال این تغییرات باقی مانده اما Lesnik پیش بینی می کند تا پایان دهه جاری شاهد ورود خودروهایی متفاوت به بازار خواهیم بود.

کمی مشکل است که از برنامه محصولات آینده یک خودروساز پرده برداری کرد اما Lesnik کمی از این جزئیات را اعلام کرده است. وی گفت: "تلاش می کنیم تا در آینده محصولاتی جدید را طراحی کرده و بسازیم که می توان آن ها را کراس اوور نامید. توضیح این محصولات کمی مشکل است و غیرمنتظره هستند. این کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم."

GLC کوپه جدید که در نیویورک معرفی شد نمونه ای از این محصولا ت است. شاید نسخه ای عجیب تر از GL نیز در دست ساخت باشد یا حتی نسخه ای دو در از G-Wagen نیز عرضه شود.

Lesnik در مورد طراحی خودروهای آینده مرسدس بنز گفت: "خودروهای ما از نظر جزئیات بدنه بسیار ساده تر خواهند شد. خطوط روی این خودروها خیلی خیلی ظریف تر می شوند." به نظر می رسد مینیمالیسم در خودروهای آینده مرسدس دیده خواهد شد که اخیرا در IAA کانسپت و F 015 لوکس دیده شده است.