printlogo

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو گفت: نرخ خدمات در کارواش ها هر سال با همفکری کارواش داران و بخش فنی اتحادیه بر اساس نرخ تورم، دستمزد کارگر، افزایش پسماند و عوارض شهرداری به صورت نرخ معقول پیش بینی و مصوب می گردد.
کد خبر : 10945
تاریخ انتشار : 14 فروردین 1395 09:00:00

رئیس اتحادیه دارندگان اتوسرویس، تعمیرگاه، پارکینگ و کارواش خودرو گفت:  نرخ خدمات در کارواش ها هر سال با همفکری کارواش داران و بخش فنی اتحادیه بر اساس نرخ تورم، دستمزد کارگر، افزایش پسماند و عوارض شهرداری به صورت نرخ معقول پیش بینی و مصوب می گردد.

علیرضا رأسی اظهار داشت: در حال حاضر حدود  100 کارواش در سطح شهر تهران وجود دارد و تعداد 50 نفر متقاضی تاسیس و دریافت پروانه کار کارواش هستند که در صورت دریافت پروانه کسب با وجود آنها جمعا 150 کارواش به صورت قانونی در تهران وجود خواهد داشت. 

وی در ادامه افزود: خدمات کارواش ها به سه بخش اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می شوند و هر 3 بخش باید پروانه کسب داشته و بر اساس ضوابط کاری و استانداردها فعالیت نمایند.

رأسی با اشاره به الزامات ایجاد کارواش تصریح کرد: وجود 600 متر زمین و نصب دستگاه های مرتبط کاری در هر بخش اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی و مهم تر از همه نصب دستگاه تصفیه پسماند در کارواش از الزامات این حرفه است.

وی در ادامه افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به وجود دستگاه تصفیه پسماند در کارواش دقت و حساسیت بسیاری دارند و تاکید دارند که این دستگاه حتما در کارواش ها نصب گردد.

رییس این اتحادیه اذعان داشت: نرخ خدمات در کارواش ها بر اساس نوع خدمات دهی و مدل خودروها مطابق با نرخ مصوب دریافت می گردد و این نرخ ها متفاوت و البته متعارف و قانونی است. 

وی خاطرنشان کرد: در این بخش بر اساس نوع خودروها و خدمات آنها کلاس بندی شده و بر این اساس هزینه دریافت می گردد. قابل ذکر است که دارندگان خودرو نسبت به نرخ خدمات انتقادی نداشته وتا به حال در این خصوص شکایتی صورت نگرفته است.

رأسی با بیان اینکه پرداخت انعام کاملا اختیاری است، گفت: الزامی در پرداخت انعام به کارگران در هیچ جا ذکر نشده است و کاملا اختیاری و البته این امر مرسوم است و به خواست مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: آب مورد استفاده در کارواش ها آب شرب نیست و از طریق منابع و مخازن موجود در کارواش ها تامین می گردد و با وجود دستگاه تصفیه پسماند آب مورد استفاده پس از شستشو از طریق این دستگاه تصفیه و دوباره به منبع موجود اضافه می شود.

علیرضا رأسی در پایان با اعلام شماره تلفن 88760094 گفت:  شهروندان عزیز می توانند از طریق تماس با این شماره هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا حتی شکایت خود را در خصوص خدمات کارواش با اتحادیه در میان بگذارند. 

 

منبع: خبرخودرو