printlogo

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روزهای پایانی سال 94 افزایش نرخ کرایه نخواهیم داشت و در صورت مشاهده افزایش نرخ کرایه این مورد تخلف محسوب می گردد و حتما با متخلفان برخورد می شود.
کد خبر : 10794
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1394 16:32:00

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در روزهای پایانی سال 94 افزایش نرخ کرایه نخواهیم داشت و در صورت مشاهده افزایش نرخ کرایه این مورد تخلف محسوب می گردد و حتما با متخلفان برخورد می شود.

میثم مظفر اظهار داشت: تاکسیدارانی می توانند در سال 95 نرخ جدید کرایه را دریافت نمایند که برچسب نرخ 95 روی شیشه خودرو نصب شده باشد.

وی تصریح کرد: تاکسی هایی که فاقد برچسب نرخ کرایه سال 95 باشند نرخ دریافتی آنها باید طبق نرخ سال 94 باشد. در صورتی که شهروندان هرگونه تخلفی در رابطه با دریافت کرایه مشاهده نمودند می توانند با شماره 1888 تماس حاصل نمایند و شماره پلاک تاکسی مورد نظر را اعلام نمایند. سازمان تاکسیرانی در اسرع وقت با متخلفان برخورد می نماید.

رئیس سازمان تاکسیرانی اذعان داشت: تخلفاتی از این قبیل امتیاز منفی در پی دارد و امتیازات منفی در کارنامه تاکسیدار به صورت هوشمند در سیستم سازمان ثبت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در صورتی که امتیازات منفی به حد معینی که در آیین نامه پیش بینی شده است، برسد منجر به اخراج تاکسیدار از ناوگان تاکسیرانی خواهد شد. امتیازات ثبت شده باید حداقل 40 امتیاز باشد که البته علاوه بر اخراج تاکسی، جریمه نقدی نیز در نظر گرفته شده است.

مظفر خاطرنشان کرد: هر امتیاز منفی برابر با 10هزارتومان جریمه نقدی می باشد. در ازای دریافت اضافه کرایه از مسافر 2 نمره منفی ثبت می گردد که علاوه بر ثبت تخلف در کارنامه هوشمند تاکسی مبلغ دریافتی از مسافر نیز باید عودت داده شود.

میثم مظفر در ادامه با اشاره به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده، بیان کرد: در تهران بیش از 11 هزار متقاضی از 17هزار تاکسی فرسوده شهر در دفاتر پیشخوان دولت جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی ثبت نام نمودند.

وی در ادامه افزود: سازمان تاکسیرانی در درجه اول حذف پیکان های فرسوده را در دستور کار خواهد داشت. متولی این طرح وزارت کشور است که انتظار داریم وزارت محترم کشور هرچه سریعتر اقدامات لازم را در بحث تسهیلات بانکی و مشخص شدن بانک های عامل تبیین و اجرا نمایند.

مظفر گفت: متقاضیان از طریق پیامک از آخرین اطلاعات در جهت روند کار مطلع خواهند شد و در گام بعدی پس از مراجعه به بانک عامل اقدام به تشکیل پرونده می نمایند و نهایتا اسقاط تاکسی و بعد دریافت خودرو می باشد.

وی در پایان افزود: سازمان تاکسیرانی آمادگی دارد در 4 ماه ابتدای سال 11هزار تاکسی را به صورت کال نوسازی و به متقاضیان تحویل نماید.

 

منبع: خبرخودرو