printlogo

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، از تغییرمکان گیت عوارضی آزاد راه تهران - قم به دلیل ایجاد ترافیک خبر داد.
کد خبر : 10645
تاریخ انتشار : 18 اسفند 1394 11:34:00

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، از تغییرمکان گیت عوارضی آزاد راه تهران - قم به دلیل ایجاد ترافیک خبر داد.

داود کشاورزیان گفت: از مدت‌ها قبل شهرداری تهران درخواست کرده بود که عوارضی ابتدای آزادراه تهران-قم به دلیل ایجاد ترافیک جابه‌جا شود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ اخیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با یک شرکت ایتالیایی افزود: قرار شد شرکت ایتالیایی وضعیت محور را برای سرمایه‌گذاری و ارتقای سطح خدمات بررسی کند.

کشاورزیان یادآور شد: بدون تردید در آینده نحوه دریافت عوارض از خودروهای عبوری در این آزادراه تغییر خواهد کرد و شکل فیزیکی برچیده خواهد شد بنابراین ضرورتی ندارد که بخواهیم با سرمایه‌گذاری جدید گیت قبلی را حذف و در محل دیگر گیت جدید ایجاد کنیم.

وی ادامه داد:‌ ابتکار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ،حذف عوارضی ابتدای آزادراه تهران- قم بود تا خودروهای عبوری در ورودی قم عوارض بپردازند چون آنجا گیت وجود دارد البته چندسالی بود که گیت ورودی به شهر قم استفاده نمی شد اما طبق این برنامه ترمیم و فعال می‌شود یعنی خودروهایی که وارد آزادراه تهران-قم می‌شود تا قم عوارض پرداخت نمی‌کند و در ورودی شهر قم عوارض پرداخت می شود و در مسیر برگشت هم گیت عوارضی از ابتدای شهر قم حذف و در ورودی شهر تهران عوارض از خودروها دریافت می‌شود.

کشاورزیان درباره زمان اجرای طرح اصلاح گیت عوارضی آزادراه تهران-قم و آزادراه قم-تهران گفت:بعد از دریافت نظر پلیس ، به زودی اجرا می‌شود البته این کار در سال 94 انجام نمی‌شود اما سال آینده گیت عوارضی ورودی به قم را آماده و گیت عوارضی سمت تهران را جمع می‌کنیم.