printlogo

عضو انجمن قطعه سازان گفت : همواره قطعه سازان در ارتقاء کیفیت ، کنترل فرایندها و مدیریت و کاهش هزینه ها پیشتازتر از مجموعه های خودروسازی بودند.
کد خبر : 10638
تاریخ انتشار : 17 اسفند 1394 11:30:00

عضو انجمن قطعه سازان گفت : همواره قطعه سازان در ارتقاء کیفیت ، کنترل فرایندها و مدیریت و کاهش هزینه ها پیشتازتر از مجموعه های خودروسازی بودند.

جعفر نصیری افزود : سوابق چندین ساله و از سویی گزارشات رسمی و ارزیابی های صورت گرفته از جامعه قطعه سازی حاکی از آن است که همواره قطعه سازان در مباحث کیفیت و کنترل فرایندها و کاهش هزینه ها و مسائل مختلفی که در تولید مطرح است جلوتر از مجموعه های خودروسازی بودند.

وی تصریح کرد : هنگامی که طرح های بهبودی در سازمان ها لحاظ شده معمولا قطعه سازان سریعتر عمل نمودند چرا که مجموعه های قطعه سازی ، مجموعه های کوچک تر بوده از این رو  با سرعت عمل و دقت بیشتری عمل می کنند.

وی افزود : مجموعه های خودروساز به لحاظ گستردگی و مدیریت های دولتی طبعا کند تر عمل می کنند لذا در سال های گذشته نشان داده شده است که در رابطه با بهبود کیفیت و افزایش تولید و بحث های سیستمی همواره قطعه سازان جلوتر از خودروسازان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه همواره مشتری بنا به درخواست و نوع محصول قطعه سازان را به سمتی که مورد نظر است هدایت می کند اظهار داشت : در صورتی که خودروساز محصول بی کیفیتی را در خط تولید قرار دهد طبعا قطعه ساز نیز مطابق آن محصول تولید و فعالیت خواهد کرد .

وی گفت : چنانچه خودروساز داخلی جوینت ونچر بنز و یا یکی از شرکتهای معتبر شود و بخواهد آن محصول را تولید کند در نتیجه قطعه ساز نیز ناگزیر خواهد بود که خواسته و ناخواسته  به سمت آن کیفیت رفته و آن قطعات آن را تولید نماید.

عضو انجمن قطعه سازان در ادامه با اشاره به سرعت روز امدی صنعت قطعه سازی ایران همسو با تولیدات جدید گفت : قطعا قطعه سازان در روزامدی این صنعت همپای خودروسازان ، قادر به تولید قطعات با کیفیت و با گرید بالا هستند چنانچه این اتفاق طبق گزارشات تاکنون رخ داده است.

نصیری اظهار اشت : امروز خودروسازان اذعان دارند که بهبود نیروی انسانی ، افزایش تولید و حتی دریافت گواهی نامه های بین المللی در قطعه سازان بسیار سریعتر از صنعت خودرو بوده است لذا  چنانچه امروز خودروسازان اقدام به تولید خودروهایی با برند بین المللی و جهانی نموده و با شرکتهای بزرگ جوینت ونچر می شوند و خود را در این حد و توان می بینند، یقینا قطعه ساز بسیار جلوتر از خودروساز عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد :  البته این روند مسائل خاص خود را دارد که از جمله آنها ، اینکه آیا خودروساز در قالب قراردادهای خارجی چقدر علاقه مند است که زنجیره تامین خود را دخیل نماید ، آیا به اندازه خارجی ها خواهد بود چرا که خارجی ها هر کجای دنیا که اقدام به تولید و سرمایه گذاری می کنند  اولویت اول را در قراردادهای خارجی را برای سابلایرهای خود در نظر می گیرند و بر این امر پافشاری دارند  که حتما باید از تامین کننده آنها قطعات خریداری شود.

وی افزود : آیا خودروسازان داخلی نیز در همکاری و قرارداد با طرف خارجی این دلسوزی و همدلی را با زنجیره تامین خود دارند.