printlogo

کیا در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 از اوپتیما هیبریدی شارژی رونمایی کرد که برنامه این خودروساز برای 25 درصد بهینه تر شدن خط تولیدش تا سال 2020 را نشان می دهد.
کد خبر : 10584
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1394 16:54:00

کیا در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 از اوپتیما هیبریدی شارژی رونمایی کرد که برنامه این خودروساز برای 25 درصد بهینه تر شدن خط تولیدش تا سال 2020 را نشان می دهد.

باطری 9.8 کیلووات ساعتی مستقیما در پشت صندلی عقب این خودرو قرار گرفته که باعث می شود تغییراتی اندک در ظرفیت صندوق عقب آن ایجاد شود. نیروی این خودرو از طریق موتور 50 کیلووات ساعتی نصب شده روی گیربکس به چرخ های جلو منتقل می شود که می تواند تنها با نیروی برق طیفی 53 کیلومتری را طی کند.

موتور 2.0 لیتری GDI تزریق مستقیم بنزینی این خودرو قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 189 نیوتون متر تولید می کند و به گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل است. قدرت کلی این خودرو 205 اسب بخار و گشتاور آن 375 نیوتون متر و شتاب صفر تا صد آن 9.4 ثانیه است.

اوپتیما هیبریدی شارژی دارای رنگ آبی متالیک کرومی برای سپر عقب، قاب جلوپنجره و گلگیرها به همراه نشان EcoPlugin است. پورت شارژ این خودرو در باله جلویی سمت راننده تعبیه شده است. سپرهای جلو و عقب بازطراحی شده به چرخش هوای بهتر در اطراف خودرو کمک می کنند.

در داخل این سدان پانل تجهیزات راننده جدید تعبیه شده است که اطلاعات اصلی همچون شارژباطری و جزئیاتی از حالت رانندگی را ارائه می دهد. این خودرو هم چنین دارای سیستم سرگرمی جدید با نمایشگر لمسی 8.0 اینچی با پشتیبانی اندروید اتو و اپل کارپلی است. سیستم AVN در این خودرو طیف حرکتی خودرو و نزدیک ترین ایستگاه شارژ را نشان می دهد.

اوپتیما جدید هم چنین از تکنولوژی هایی برای حفظ و بازیابی نیروی برق بهره می برد. نسل سوم سیستم ترمز احیا شونده در این خودرو اکنون 11 درصد انرژی بیش تری تولید می کند.

کیا اوپتیما هیبریدی شارژی که در کارخانه Hwasung کیا در کره ساخته شده است از سه ماهه پایانی سال جاری در اروپا به فروش خواهد رسید.