printlogo

دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهور کشورمان پس از شرکت در سومین همایش بین المللی خودرو در سالن اجلاس، از نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو بازدید به عمل آوردند.
کد خبر : 10522
تاریخ انتشار : 11 اسفند 1394 16:12:00

«خبرماشین» - دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهور کشورمان پس از شرکت در سومین همایش بین المللی خودرو در سالن اجلاس، از نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، همایش صنعت خودرو امسال نسبت به سال گذشته که بیشتر ابراز نگرانی ها از نتایج مذاکرات هسته ای و تحریم ها بود، رنگ و بویی دیگری داشت و با اطمینان از تفاهم نامه ها صحبت می شد که مطمئنا نتایج قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

پس صحبت های وزیر صنعت معدن و تجارت که به چشم انداز 10 ساله صنعت خودرو اشاره داشت؛ دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور به سخن رانی پرداخت و از مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و شروع همکاری جدید خبر داد.

دکتر روحانی با اشاره به این موضوع که دوران تحریم ظالمانه به انتها رسیده و دوران شکوفایی ملت ایران به خصوص در صنعت خودرو مطرح است به سراغ خودرو سازان رفت و صحبت های ناگفته ای با ایشان داشت . 

وی خاطرنشان کرد: درست است که دولت تعهداتی به خودرو سازان داشته است اما تعهد اصلی دولت به مردم است. دولت تا کنون با ممنوع کردن واردات برخی خودرو ها و تعرفه های سنگین از خودروسازان حمایت داشته اما این حمایت ها نمی تواند ابدی باشد؛ زیرا حمایت بی حد و مرز یعنی خارج کردن صنعت از رقابت جهانی و در نتیجه تضعیف صنعت داخلی و بالا رفتن قیمت ها که در پایان به ضرر ملت ایران تمام خواهد شد.

روحانی گفت: دو راه بیشتر نداریم. راه اول منتظر شویم تا زمان بگذرد و صنعت پیشرفت کند و راه دوم که میانبر است، مشارکت با شرکت های خارجی است . ایشان چند بار در بین صحبت های خود به این نکته اشاره داشتند که باید توجه داشت که خودرو ها با چه بدنه ای و کیفیتی عرضه می شود!

وی تاکید کرد:  تا وارد بازاررجهانی نشویم نمی توانیم به حد مطلوب کیفیت و قیمت درست برسیم و همه این ها با رقابت رابطه مستقیم دارد. 

ایشان تمرکز سخنرانی خود را به توصیه مسولان داخلی متمرکز کرده بود و توصیه همت و استفاده از فرصت پیش آمده را خواستار بود. همچنین اشاره داشت: "این درست نیست که دروازه های واردات خودرو را ببندیم و بگوییم این است خودروی ملی؛ می خواهید بخواهید و نمی خواهید نه! در صورتی که باید با خارجی ها مشارکت کنیم و علم صنعت خود را هرچه بیشتر شکوفا کنیم. 

دکتر روحانی توصیه ای هم به میهمانان ارشد خارجی داشت و فرمود به شرطی این مشارکت انجام می شود که حضور قطعه سازان ما نیز در بازار جهانی قطعی باشد و جمهوری اسلامی ایران با کسانی مشارکت می کند که بازار ایران را یک بازار مصرف کننده تولیدات آنها به وسعت 80 میلیون جمعیت نبیند و هرکس با این دید به سمت ایران می آید خیال پردازی کرده و با خودش در افسانه ها زندگی می کند!

ایشان در بخش پایانی خود اشاراتی به امنیت بالای ایران در منطقه و نیروی انسانی زیاد و همچنین موقعیت جغرافیایی میهن عزیزمان اشاره داشتند تا سرمایه گذاران خارجی آسوده خاطر وارد تفاهم هایی دوطرفه شده و این مشارکت را سر و سامان بخشند.

 

تهیه خبر: سید سبحان سیدی

عکس: ایمان ذاکریان