printlogo

صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جلسه‌ای طی روز جاری با یک هیأت بزرگ کره‌ای خبر داد و گفت: در حال حاضر با گروه‌های مختلف خارجی برای همکاری‌های بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.
کد خبر : 10501
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1394 11:20:00

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برگزاری جلسه‌ای طی روز جاری با یک هیأت بزرگ کره‌ای خبر داد و گفت: در حال حاضر با گروه‌های مختلف خارجی برای همکاری‌های بین‌المللی در حال مذاکره هستیم.

محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با گروه‌های مختلف اقتصادی خارجی مذاکره داریم که عمدتاً‌ کشورهای اروپایی هستند و در این راستا عصر امروز نیز با هیأت بزرگی از کره با حضور وزیر این کشور ملاقات خواهیم داشت.

وی افزود: طرف کره‌ای برسرمایه‌گذاری در ایران تأکید دارد و قبلاً نیز مذاکراتی در این خصوص با آنها داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با ژاپنی‌ها هم در زمینه صنعت خودرو در حال مذاکره هستیم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه رویکرد شرکت‌های خارجی نسبت به همکاری با ایران طی ماه‌های اخیر تغییر کرده است، گفت: وضعیت چند سال گذشته باعث شده تا بخش سرمایه‌گذاری در تولید کمتر مورد توجه قرار گیرد اما در حال حاضر این وضعیت برعکس شده و امیدواریم به دانش فنی مناسبی در صنایع کشور دست یابیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در همکاری‌ با شرکت‌های خارجی موضوع صادرات مورد توجه است تا از این طریق ارزآوری صورت گیرد و در این راستا باید عمق ساخت داخل در تولید خودروهای جدید افزایش یابد.

وی تأکید کرد: میزان داخلی‌سازی در خودروها باید از یک رقم حداقلی شروع شود و به حدود 70 تا 80 درصد برسد و 30 درصد از محصولات و قطعات صنعت خودرو نیز صادر شود.

وی در پایان با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی ایران و ترکیه گفت: در بخش اقتصاد و صنعت همکاری‌های خود را با ترکیه ادامه خواهیم داد و در این راستا به تولید خودروی مشترک نیز فکر می‌کنیم.

 

منبع: فارس