printlogo

همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و در آستانه ورود فصل بهار ، بازار خودرو با سیر مراجعه متقاضیان مواجه می شود و در واقع بازار رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد.
کد خبر : 10458
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1394 12:38:00

همه ساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی  سال و در آستانه ورود فصل بهار ، بازار خودرو با سیر مراجعه متقاضیان مواجه می شود و در واقع بازار رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد این در حالی است که در سال جاری با وجود رکود طولانی مدت بازار خودرو و انتظار هر ساله رونق در معاملات در این روزها، بازار خودروهای داخلی هر چند با تغییراتی روبرو گردیده اما این تغییرات چندان چشم گیر نبوده است و شاید بتوان بخشی از علت شرایط موجود در ماه پایانی سال را مربوط به قعالیت های انتخاباتی در این روزها دانست به طوری که برخی از فعالان بازار خودرو خبر از افزایش تحرک در بازار با گذر از وضعیت موجود داده و معتقدند که طی روزهای آتی بازار خودرو شرایط بهتری خواهد یافت.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران اظهار داشت : با وجود انتظاری که از بازار شب عید می رود ، بازار خودرو امسال در مقایسه با سالهای گذشته تحرک چندانی نداشته ،البته مراجعه مشتریان جهت خرید خودرو افزایش یافته است از این رو پیش بینی می شود بازار خودرو در هفته دوم اسفند ماه با رونق بیشتر مواجه شود.

غلامحسین قاسمیان همچنین با اشاره به تاثیر افزایش مراجعات به بازار بر تغییر و رشد قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر گفت : البته در روزهای گذشته قیمت خودروهای داخلی با درصدی افزایش مواجه شده است اما این رقم افزایش صرفا محدود به تعدادی از خودروهای پرمتقاضی بوده است.

وی اظهار داشت : البته افزایش قیمتی که در برخی از خودروهای داخلی مثل تندر 90 اتومات و یا پژو پارس صورت گرفته بر خلاف برخی گزارشات رقم بالایی نبوده است ضمن اینکه سایر خودروهای داخلی نیز به قیمت کارخانه خرید و فروش می شوند.

طی دو هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نداشته و به جزء اختلاف چند صد هزار تومانی یکی دو مدل از خودروهای داخلی در بازار ، 

این فعال بازار همچنین به بازار وارداتی ها اشاره کرد و گفت : هر چند با عرضه مدل های 2016 ، تا حددوی قیمت مدل های 2015 کاهش یافته اما همچنان رکود بر بازار وارداتی ها حاکم است .

قاسمیان در ادامه به تاثیر کاهش نرخ دلار بر قیمت وارداتی ها اشاره کرد و اظهار داشت : کاهش صورت گرفته در قیمت دلار تاکنون تاثیری بر قیمت خودروهای وارداتی در بازار نگذاشته است.

وی اظهار داشت : انتظار می رود در روزهای آتی شاهد بازار بهتر خودروهای داخلی و وارداتی باشیم. 

 

منبع: خبرخودرو