printlogo

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به اینکه شهر تهران از لحاظ ترافیکی و خط کشی ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد اظهار داشت: اکنون در تمامی مناطق به منظور طراحی خطوط سفید در تمامی شبکه های بزرگراهی و معابر شهری از خط کشی گرم استفاده می شود که دارای لغزندگی کمتری می باشد.
کد خبر : 10296
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1394 14:37:00

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران  با اشاره به اینکه شهر تهران از لحاظ ترافیکی و خط کشی ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد اظهار داشت: اکنون در تمامی مناطق به منظور طراحی خطوط سفید در تمامی شبکه های بزرگراهی و معابر شهری از خط کشی گرم استفاده می شود که دارای لغزندگی کمتری می باشد.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه پس از اصلاح زیر ساخت ها، فرهنگ سازی و رعایت قوانین از سوی رانندگان باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: بسیاری از شهروندان و رانندگان خودرو تصور می کنند با حرکت مابین دو خودرو و لایی کشیدن از میان خودروها سریعتر به مقصد می رسند. این در حالیست که مطالعات و اندازه گیری های علمی اثبات کرده نه تنها شهروندان زودتر به مقصد نخواهند رسید بلکه  کندی حرکت را نیز سبب می شوند .

وی با اشاره به اقدامات گسترده ای که در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک از سوی معاونت آموزش سازمان ترافیک در سرای محلات مناطق 22 گانه ، مدارس شهر تهران و حتی رانندگان حمل ونقل عمومی پایتخت صورت گرفته است خاطرنشان کرد : بیش از 50 هزار راننده تاکسی و بیش از 4 هزار راننده اتوبوس  در کلاس های اموزشی ارتقا فرهنگ ترافیک آموزش دیده اند .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارتقا فرهنگ ترافیک گفت : تلاش کردیم با ترکیب هنر و آموزش هنجارهای ترافیکی را اصلاح کنیم بطوریکه  اکنون انیمیشن هایی با محوریت اصلاح فرهنگ ترافیک در فضای مجازی بصورت گسترده پخش شده است و بطور حتم تاثیر فراوانی در تغییر ناهنجاری های ترافیکی خواهد داشت .

تشکری هاشمی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون در کنار اصلاح زیر ساخت ها و فرهنگ سازی ترافیکی، اعمال قانون از سوی پلیس نیز تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات خواهد داشت.

وی با اشاره به این که رسانه ها در آموزش ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، تصریح کرد: ویژگی ‌هایی همچون فراگیری و تأثیرگذاری در ارتقای فرهنگ ترافیک و اصلاح رفتار‌های ترافیکی می توانند داشته باشند و از این دیدگاه کارکرد مطبوعات صرفا به اطلاع رسانی خبر و سرگرمی متمرکز نخواهد شد و موضوع مهمی مانند آموزش را نیز در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه افزود: در حال حاضر یکی از ارکان اصلی ترافیک موضوع آموزش ، فرهنگ سازی و اصلاح رفتارهای شهروندی می باشد که متاسفانه در طی دهه های گذشته مورد غفلت قرار گرفته است در همین راستا شهرداری تهران طی این هفت دوره برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک تلاش کرده است تا با حضور رسانه های دیداری ، شنیداری ، مکتوب و مجازی امکانی را ایجاد نماید تا رسانه ها بتوانند اطلاع رسانی مطلوبی را انجام دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون هدف از برگزاری این جشنواره این است که بتوان کلیه رسانه ها را به اصلاح رفتارهای غلط ترافیکی  ترغیب کرد ، امید است برگزاری این جشنواره در مشارکت حداکثری مردم و اصلاح رفتارهای ترافیکی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به مجموع آثارها در جشنواره اذعان داشت: در حال حاضر چیزی نزدیک به 2 هزار اثر در طول این دوره دریافت شده است همچنین در سال جاری شاهد ارتقاء قابل توجهی بنا به اذعان داوران بوده ایم که این نشان دهنده آن است که خبرنگاران به صورت تخصصی در خصوص موضوع ترافیکی ورود پیدا کرده اند 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به 33 اثر برگزیده در جشنواره ترافیک و رسانه گفت: در این جشنواره 11 محور وجود داشته است که در هر محور 3 نفر برگزیده شده اند همچنین در برخی از محورها نیز بیش از یک نفر برنده وجود نداشته است.

تشکری هاشمی با اشاره ساخت و ساز ایستگاه متروی شهر آفتاب اظهار داشت: در حال حاضر خوشبختانه اکثر کارهای ساخت و ساز ایستگاه متروی شهر آفتاب به سرانجام رسیده و این ایستگاه در مرحله نازک کاری قرار گرفته است.

وی افزود: این خط مترو حدفاصل ایستگاه شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره ) است که شهر آفتاب در میان این مسیر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که احداث پارکینگ های وسایل نقلیه عمومی و شخصی ، ساخت پایانه های اتوبوس و تاکسی و تدارک امکانات و تسهیلات حمل و نقلی از جمله موضوعات مهمی است که در مجموعه شهر افتاب باید در نظر گرفته شود، اذعان داشت: با توجه به اینکه فاصله پارکینگ ها تا محل سالن ها ممکن است برای عده ای دشوار باشد در این راستا نیز امکانات حمل و نقلی نیز برای فضای داخلی نمایشگاه فراهم خواهد شد، امید است شهروندان در نمایشگاه سال 95 شاهد تحول مطلوبی به لحاظ فضای نمایشگاه و وضعیت مکانی و وسیله ایاب و ذهاب باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی این مجموعه، بحث های ترافیکی است، گفت: چه برای آنها که تمایل دارند با استفاده از حمل و نقل عمومی به نمایشگاه جدید تهران مراجعه کنند و چه برای آنها که مایلند با وسیله نقلیه شخصی خودشان به این محل مراجعه نمایند، باید امکانات و تسهیلات لازم فراهم شود تا شهروندان بتوانند از اقصی نقاط شهر، خود را در کمترین زمان ممکن به این محل برسانند. 

تشکری هاشمی در پایان با اشاره به زمان بهره برداری این خط گفت: حدفاصل ایستگاه شاهد در شمال بهشت زهرا تا شهر آفتاب به طول 4.5 کیلومتر می باشد امید است بتوان تا قبل از اردیبهشت ماه 95 بتوانیم بخش اول این خط راه اندازی شود.

 

منبع: خبرخودرو