printlogo

نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت صبح امروز (سه شنبه، ٢٧ بهمن ماه) در مرکز همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد.
کد خبر : 10227
تاریخ انتشار : 27 بهمن 1394 19:41:00

«خبرماشین» - نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت صبح امروز (سه شنبه، ٢٧ بهمن ماه) در مرکز همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، تغییرات در طراحی موتور و افزایش راندمان بهره‌وری؛ هدف پژوهشگاه صنعت نفتنهمین همایش بین المللی موتور‌های درون سوز و نفت با هدف تدوین سند راهبردی سوخت، قوای محرکه و محیط زیست کشور و ارایه آخرین دستاوردهای صنعت موتور توسط پژوهشگاه صنعت نفت و انجمن علمی موتور ایران و با حضور صاحبان فناوری ایران و جهان برگزار شد.

دکتر حمید رضا کاتوزیان، رییس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم افتتاحیه نهمین همایش موتور‌های درون سوز و نفت، ضمن خیر مقدم به وزیر نفت، صاحبان فناوری صنعت نفت و خودرو و مهمانان داخلی و بین‌المللی، فلسفه حضور و مشارکت پژوهشگاه صنعت نفت را در این رویداد علمی بیان کرد.

کاتوزیان با اشاره به این‌که این همایش در دوره‌های قبلی با عنوان موتور‌های احتراق داخلی بر پا می‌شد، گفت: خوشبختانه با ورود و همکاری پژوهشگاه صنعت نفت به این موضوع در دو دوره اخیر و طرح مسائل مربوط به سوخت و روان‌کار‌ها این همایش به موتور‌های درون‌سوز و نفت تغییر نام یافت و شاهد برپایی آن در کلاس بین‌المللی با حضور مجموعه‌های نفتی، صنعت موتور، قطعه سازان و دانشگاهیان هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم نتایج این همایش مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به تغییرات اساسی در طراحی موتور و افزایش راندمان بهره‌وری موتور‌ها منجر شود.

کاتوزیان در خاتمه  افزود: انتظار می‌رود این‌گونه همایش‌ها به موضوع عمده‌ای که کشور با آن درگیر است یعنی مسئله آلاینده‌های ناشی از احتراق کمک کند.

خاطر نشان می‌شود این همایش با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دیگر متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی از 10 کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه برگزار شد.