printlogo

ه دارندگان تعمیرگاه،‌ اتوسرویس‌، توقف‌گاه‌ و پارکینگ‌ در رابطه با نرخ مصوب این صنف گفت: تعمیرگاه هایی که زیرمجموعه شرکت های خودروساز هستند بر اساس نرخ مصوب خودروسازان و الباقی تعمیرگاه ها بر اساس نرخ مصوب اتحادیه فعالیت دارند که این نرخ ها هر ساله پس از پیشنهاد به اتاق اصناف توسط هیئت نظارت تصویب و به اتحادیه ابلاغ خواهد شد.
کد خبر : 10209
تاریخ انتشار : 26 بهمن 1394 12:04:00

رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه،‌ اتوسرویس‌، توقف‌گاه‌ و پارکینگ‌ در رابطه با نرخ مصوب این صنف گفت: تعمیرگاه هایی که زیرمجموعه شرکت های خودروساز هستند بر اساس نرخ مصوب خودروسازان و الباقی تعمیرگاه ها بر اساس نرخ مصوب اتحادیه فعالیت دارند که این نرخ ها هر ساله پس از پیشنهاد به اتاق اصناف توسط هیئت نظارت تصویب و به اتحادیه ابلاغ خواهد شد.

علیرضا رأسی اظهار داشت: حدود 600 واحد تعمیرگاه و اتوسرویس در منطقه جغرافیایی استان تهران وجود دارد که اکثر این واحدها در مجموعه خودروسازان فعالیت دارند.

وی در ادامه با اشاره به صدور پروانه فغالیت برای تعمیرکاران افزود: برای واحدهای زیرمجموعه خودروسازان با متراژ بیش از 800 متر و واحدهایی که زیرمجموعه اتحادیه می باشند با متراژ بالای 300 متر پروانه فعالیت صادر می گردد.

رأسی خاطرنشان کرد: تعداد 100 واحد کارواش و 150 واحد پارکینگ زیرمجموعه اتحادیه هستند و 300 واحد نیز بدون پروانه در حوزه های مختلف فعالیت دارند و اتحادیه به دنبال قانونمند نمودن این واحدها است.

وی اذعان داشت: کمیسیون فنی و مهندسی اتحادیه هر دوشنبه جهت بازرسی فعال است که طی هر بازرسی تعداد 20 الی 30 شکایت در حوزه های مختلف گزارش و جهت بررسی به کارشناسان ابلاغ می گردد.

رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه،‌ اتوسرویس‌، توقف‌گاه‌ و پارکینگ‌ تصریح کرد: بررسی شکایات به صورت کاملا تخصصی انجام می گردد و پس از تشخیص حوزه به مراجع قانونی جهت برخورد با متخلفین ارجاع داده می شود.

وی در ادامه افزود: معضل مهم این اتحادیه کمبود نیروی متخصص است و متاسفانه در این زمینه افزایش درخواست وجود ندارد و با وجود بی مهری خودروسازان و عدم مدیریت صحیح وضعیت تغییر نخواهد کرد.

علیرضا رأسی گفت: در کلانشهر تهران تعداد 150 پارکینگ فعال وجود دارد و تعدادی نیز توسط شهرداری و اماکن خصوصی احداث گردیده که با حجم وسیع شهر و تعداد بی شمار خودرو که در سطح شهر تردد دارند این تعداد  پارکینگ پاسخگوی نیاز شهر نیست.

وی در ادامه افزود: بیشترین کوتاهی در این زمینه متوجه شهرداری است که با وجود دریافت حق ساخت پارکینگ اقدامی در جهت ساخت آن ننموده و باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل عدم جای پارک در سطح شهر می گردد که این موضوع در پایتخت به معضل بزرگی تبدیل شده است. 

رأسی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت شهرداری و بخصوص خودروسازان بتوانیم معضلات و مشکلات موجود در بحث اتحادیه را حل و فصل نموده و وضعیت را به نحو احسن ساماندهی نماییم. 

 

منبع: خبرخودرو