printlogo

یکه‌زارع در پاسخ به قرارداد منعقد شده میان بنز و ایران خودرو دیزل گفت: در قرارداد جدید بنز ۵۱ درصد و ایران خودرو دیزل ۴۹ درصد سهم دارد و قرار است یک شرکت خدمات پس از فروش نیز به همین سهم ایجاد شود.
کد خبر : 10032
تاریخ انتشار : 18 بهمن 1394 14:43:00

یکه‌زارع در پاسخ به قرارداد منعقد شده میان بنز و ایران خودرو دیزل گفت: در قرارداد جدید بنز ۵۱ درصد و ایران خودرو دیزل ۴۹ درصد سهم دارد و قرار است یک شرکت خدمات پس از فروش نیز به همین سهم ایجاد شود، ضمن اینکه شرکت بنز ۳۰ درصد سهام ایدم را در اختیار داشته و در محور خودرو نیز ۲۰ درصد سهام را خواهند داشت تا صاحب یک صندلی هیات مدیره شوند.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: از سوی دیگر شرکت گواه نیز بعد از سبک‌سازی از سوی ایران خودرو، توسط جوینت ونچر فروش، خریداری می‌شوند.

یکه‌زارع تصریح کرد: در موضوع همکاری با بنز در خودروهای سواری ظرف دو هفته آتی تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد و روی موضوع خدمات پس از فروش نیز بنز ۵۱ درصد سهم خواهد داشت تا با توجه به قوانین کشور آلمان بتواند سرمایه بیشتری به ایران وارد کرده و لیزینگ را هم فعال کند، البته اگر بنز سهام بیشتری از ایران طلب می‌کرد، حتما به آن می‌دادیم.

وی خاطرنشان کرد: بنز تمام قد وارد بازار ایران خواهد شد و البته در مورد «ب ام ‌و» نیز قرار بر انجام همکاری مشترک نداریم.

یکه‌زارع در ادامه در خصوص همکاری با شرکت رنو اظهارداشت: رنو شریک تجاری ایران است و همکاری خود را با این شرکت ادامه می‌دهیم اما منتظریم تا سایپا قرارداد جدید خود را پیش ببرد تا دوگانگی میان دو خودروساز ایرانی که منجر به سوء‌استفاده برخی خودروسازان خارجی می‌شود، نشود.

وی گفت: ما با رنو همکاری جدیدی را شروع می‌کنیم و یک شریک ژاپنی نیز بعد از آن به ایران اضافه خواهد شد. البته از سوی «ب ام و» نیز پالس‌هایی برای حضور در ایران داده شد ولی به احترام شریک ایرانی‌اش کار را پیش نبردیم، ضمن اینکه با فولکس واگن و فیات نیز مذاکراتی را شروع کرده‌ایم.