printlogo

با وجود ایجاد شرایطی جدیدی برای بازار ایران و انتظار تاثیر رفع تحریم ها بر رفع رکود از اقتصاد و بازار فروش کالا در ایران ، به نظر می رسد همچنان بازار بسیاری از محصولات داخلی با رکود و کاهش تقاضا مواجه است به طوری که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که تاثیر همکاری های جدید تاکنون تاثیر محسوسی بر بازار فروش خودروهای داخلی و وارداتی نگذاشته و صرفا اعلام روش های متنوع فروش خودروسازان داخلی کمی بازار تقاضای خودروهای داخلی را گرم تر نموده است.
کد خبر : 10025
تاریخ انتشار : 18 بهمن 1394 12:48:00

با وجود ایجاد شرایطی جدیدی برای بازار ایران و انتظار تاثیر رفع تحریم ها بر رفع رکود از اقتصاد و بازار فروش کالا در ایران ، به نظر می رسد همچنان بازار بسیاری از محصولات داخلی با رکود و کاهش تقاضا مواجه است به طوری که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند که تاثیر همکاری های جدید تاکنون تاثیر محسوسی بر بازار فروش خودروهای داخلی و وارداتی  نگذاشته و صرفا اعلام روش های متنوع فروش خودروسازان داخلی کمی بازار تقاضای خودروهای داخلی را گرم تر نموده است.

عضو اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت :  با وجود قرار گرفتن در ماههای پایانی سال و عرضه مدل های 95 و فروش ویژه خودروسازان همچنان بازار خودروهای داخلی نیز در بلاتکلیفی مشتریان قرار دارد و تقاضای چندانی در بازار داخلی ها وجود ندارد.

قاسمیان افزود : با اقبال مشتریان به بازار خودروهای داخلی مسلما بازار خودرو از وضعیت فعلی خارج خواهد شد.

وی همچنین از تثبت قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت : طی دو هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نداشته و به جزء اختلاف چند صد هزار تومانی یکی دو مدل از خودروهای داخلی در بازار ، سایر خودروهای داخلی به قیمت کارخانه خرید و فروش می شوند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از پیش بینی ها در خصوص بازار قیمت خودروهای وارداتی گفت : با توجه به رفع موانع همکاری ها ، در صورتی که  این شرایط منجر به ارتباط مستقیم و ایجاد نمایندگی های شرکتها و برندهای خارجی در ایران شود قطعا این شرایط بر بازار قیمت خودروهای وارداتی تاثیر مثبتی خواهد داشت و موجب کاهش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده خواهد شد.

این فعال بازار خودرو افزد : البته هر گونه تغییر و یا کاهش قیمت خودروهای وارداتی در سال آینده علاوه بر نقش روابط و همکاری ها به نرخ تعرفه واردات نیز بستگی داردو چنانچه شاهد افزایش تعرفه واردات در سال آینده باشیم قطعا این تاثیر معکوس گردیده و به همین میزان قیمت ها افزایش خواهد یافت.

قاسمیان افزود : با وجود شرایط کنونی همچنان بازار وارداتی ها در رکود جدی قرار دارد ضمن اینکه به خریداران و متقاضیان  خودروهای خارجی توصیه می شود در صورتی که قصد خرید دارند صرفا از نمایشگاه داران دارای پروانه کسب خودروشان را خریداری کنند .

وی تصریح کرد : با وجود رکود حاکم بر بازار وارداتی ها ، قیمت آنها در بازار تغییری نداشته بلکه به تا حدودی به تثبیت قیمت رسیده است 

وی در ادامه در خصوص تاثیر ارز تک نرخی بر بازار خودرو گفت  : انتظار می رود با توجه به تصمیم دولت در خصوص ترک نرخی شدن ارز ، بازار خودروهای داخلی و وارداتی شرایط بهتری پیدا کند و تاثیر مثبتی بر قیمت خودرو در بازار داشته باشد.البته تاثیر ارز بر قیمت خودرو بستگی نه نرخ ارز تک نرخی دارد که چه رقمی تعیین شود.

وی اظهار داشت : انتظار می رود در روزهای آینده شاهد بازار بهتر خودروهای داخلی و وارداتی باشیم. 

 

منبع: خبرخودرو